Blurs

by Loar Wang  

“There is a thing in the world, and another thing besides it, that is reflected light, it has a certain correspondence with things, so there are two individuals who are connected from the outside by causality.”  — Merleau-Ponty 《Eye and Heart》

 

The images we can see in the world are combinations of undefined feelings and definite ways of presentation. So first of all, you don’t need to burden yourself with the preconception that, a photograph or a video must be understood. In other words, how naïve it is to force oneself to figure out the meanings of a work.  

 

The record method of artists—their observation, interpretation or possession—is enclosed, micro and illusory, to the degree that it becomes minimalistic and powerful. The daily life it depicts appears strange in the eyes of audience, and such a state can be described as an illusion created by the nested visons, when put in the context of conceptual images. I don’t take these works as formal results of certain expressions. Instead, I see them as the beginning of intervention. Intervention gives life to distance, or the sense of closeness or remoteness, and the intervention in distance gives life to the sense of space. Intervention means, one can always gaze at somewhere between the reality and the imagination. The obscurity like this is implicitly intentional, it is the malleability of emotion, the base of meaning-generation, or the mutual respect rising between the creator and the audience because of the medium.

 

Reality is the transitional result aggregated by us. Our visual experience suggests that we prefer to understand the world in figments, which can in turn bring reliability. This makes us feel that, the more we want to see it as “what it is”, the more we get confused, or the closer we are to the question, the farther away we are from it. In such a contradiction there lies the moderate criticism for the display value and use value of a video work.

 

We must have already caught the essence of a video when we react intuitively like the primitive people who danced immediately on hearing rhythms. In such a synesthetic state, no one needs to advertise his know-how, what in need is only the intuition that can ride sight into the field of an image and the situation of information layers.    

 

What a piece of electronic music wants to convey? If a listener can get a sense of immersion out of a rhythmless electronic piece, he must have already caught the essence of the music. As for what it wanted to tell, sometimes even the composer himself can’t tell definitely.

 

Blurs

by Loar Wang  

 

"Hay una cosa en el mundo, y otra cosa además de ella, que es la luz reflejada, tiene una cierta correspondencia con las cosas, por lo que hay dos individuos que están conectados desde el exterior por la causalidad."- Merleau-Ponty 《Ojo y corazón》

Las imágenes que podemos ver en el mundo son combinaciones de sentimientos indefinidos y formas de presentación concretas. Así que, en primer lugar, no hay que cargar con la idea preconcebida de que, una fotografía o un vídeo deben entenderse. Es decir, lo ingenuo que es obligarse a averiguar los significados de una obra.  

El método de registro de los artistas -su observación, interpretación o posesión- es cerrado, micro e ilusorio, hasta el punto de volverse minimalista y poderoso. La vida cotidiana que representa parece extraña a los ojos del público, y tal estado puede describirse como una ilusión creada por las visiones anidadas, cuando se pone en el contexto de las imágenes conceptuales. No me tomo estas obras como resultados formales de ciertas expresiones. Por el contrario, las veo como el comienzo de una intervención. La intervención da vida a la distancia, o al sentido de cercanía o lejanía, y la intervención en la distancia da vida al sentido del espacio. La intervención significa que siempre se puede mirar en algún lugar entre la realidad y la imaginación. La oscuridad así es implícitamente intencionada, es la maleabilidad de la emoción, la base de la generación de sentido, o el respeto mutuo que surge entre el creador y el público debido al medio.

La realidad es el resultado transitorio agregado por nosotros. Nuestra experiencia visual nos sugiere que preferimos entender el mundo en forma de figuras, lo que a su vez puede aportar fiabilidad. Esto nos hace sentir que, cuanto más queremos verlo como "lo que es", más nos confundimos, o cuanto más cerca estamos de la cuestión, más nos alejamos de ella. En tal contradicción radica la crítica moderada al valor de exhibición y al valor de uso de una obra de vídeo.

Debemos haber captado ya la esencia de un vídeo cuando reaccionamos intuitivamente como los pueblos primitivos que bailaban inmediatamente al oír los ritmos. En tal estado sinestésico, nadie necesita anunciar sus conocimientos técnicos, lo que se necesita es sólo la intuición que puede montar la vista en el campo de una imagen y la situación de las capas de información.    

¿Qué quiere transmitir una pieza de música electrónica? Si un oyente puede obtener una sensación de inmersión de una pieza electrónica sin ritmo, ya debe haber captado la esencia de la música. En cuanto a lo que quería contar, a veces ni el propio compositor puede decirlo definitivamente.